fredag 17. september 2010

Ny Strikket Jakke :)

Her om dagen var min gode tante ( min gudmor ) på besøk . Hun spurte tilfeldigvis hvordan det gikk med strikkeprosjektet mitt ( noe jeg startet på for 2 år siden OBS ! )
Jeg måtte innrømme det at den lå halvferdig fint i posen sin .
Ikke særlig smart av meg å hive meg på en jakke , når jeg aldri hadde strikke noe før hi hi ;)
Hun forbarmet seg over meg , og sa at hun kunne ta og strikke den ferdig :)
Det gikk ikke mange dagene så var den ferdig ( hun er en reser på håndarbeid ;)


Jeg kjøpte meg noen perlemors knapper , og sydde dem på .


Skjerstadmannen syntes de var litt for søte da .Men jeg likte dem ;)


Plaggene blir litt rare på hengere , men den er knall fin på :)
Tusen takk tante !

I samme slengen som jeg var å kjøpte meg knapper , kom det over meg at jeg skulle kjøpe heklekrok og garn . Nå skulle det hekles . Men denne gangen skulle jeg ikke ha et stort prosjekt ;)
Har  kommet over en Kreativ og inspirerende blogg som heter KREATIVIUS
Der inne fant jeg en enkel oppskrift på en liten blomst .


SE !! Jeg klarte det . Enkelt tenker sikkert du , men ikke for meg som er fersk ;) Hi hi .
Jeg fikk en ide , og presenterte den for Svigerinna mi i dag .
Ideen var å feste denne blomsten til en hårspenne og feste den i håret ;)
Hun sa : Eh jjja-ha .....Huss på du e snart førti .... Så lo vi hjertelig begge to :) Hu e no go ;)


Jeg synes det ble fint jeg da ;) Jeg er jo ikke 40 ennå ;)

ØNSKER ALLE SOM TITTER INNOM
EI TRIVELIG HELG :)
KLEM FRA MEG :)



15 kommentarer:

Tovepia sa...

Jakka ble så flott, og knappene var akkurat passe søte!...hårspenna kanskje for søt??:D
Uansett, du er i gang, og ikke den enkelste blomst heller;)
Kos deg i helga og klem fra meg;)

FruLisa sa...

Synes blomsten din ble kjempefin jeg:-) Dessuten kommer det ann på resten av outfiten også. Så jeg tror du blir fin med blomster jeg. Du kunne jo begynne å hekle mange blomster og lage deg et teppe:-)

Ha en stråleden søndag i Tr.lag også. Klem fra Lisa

gult hus i svingen sa...

du kan jo hekle mange blomster og feste dem til et diadem også da.... Nei da, bare tulla, blomsten ble fin i håret ditt den. Det kom bare litt brått på. Gla i dæ veit du. Jakken er superfin. Kan du halvstrikke en til meg også;)
Knappan va passe søt.

Klem fra Trine.

Hennes sa...

Heisann..

Jakken var kjempefin, søte knapper :O)
Blomsten i håret var helt super, sånn vil jeg også ha..

Go helg klem fra meg..

Ellen sa...

Heisann sveisann Skjerstad:)
Den blomsten var jo bare kjempesøt!!
Tenk at hun bare strikket ferdig jakka for deg da!Fantastisk service, sånn vil jeg også ha det.Snille gudmortante:)
Ha en strålende fredagskveld du:)

Kristin Kreativius sa...

Å, gode du:) Nydelig jakke:)Og fin blomst! Fint hår og:) <3

Rosor och Pioner sa...

Hejsan,
Jackan blev superfin likaså blomman.
Ha en bra kväll

Creative By Helena sa...

ÅÅÅÅ,s å gøy det var å titte her inne!!! Elsker 30-sone skiltet ditt, senoritaen, og det malte blomste-moderne-bildet!!! så mye kult!! Og DEN KULE GULE VANNKANNEN i kjøkkenskapet!! hehehe

God helg!!

Unknown sa...

Så heldige du e så fekk jakka ferdigstrikka da!! Og fiiin blei den :o)
Ja, det e oftast mest spennande i begynnelsen på prosjekter liksom...
Derfor eg like små prosjekter. Og så flott hårspenne kan jo alle under 40 bruke. Tippa du e glad for at du ikkje e 40 ennå, phuh!!

Det var faktisk eg som ba om den DIYen, så du kan godt takka meg og altså ;o)

GundaM sa...

så snill en gudmor du har da ;) og de knappene var midt i blinken for deg ;)))

og snart førti ja... Tenkte jo på at ejg er snart femti sist jeg var og kjøpte meg en bukse jeg da, var kanskje litt fjortis tenkte jeg men du er hva du føler deg og jeg følte emg vel litt fjortis og ikke femtis den dagen! buksa ligger i skapet...

ha fortsatt fin helg, ser gjengen har vært på loppis igjen ;) hihi

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei du, så utrolig fin den jakken ble og de knappene var nydelige.

God søndag,
klem Elizabet

Frk lykkelig med farge sa...

Hei på deg.

Så gøy å komme innom din blogg og takk for kommentar hos meg.
Jakken ble knall fin, så bra at tante din kunne hjelpe deg.
Også kan man vel alltid å en blomst i håret uansett alder, det er jo vakkert:-)

Ha en strålende søndag.

Klem fra AK

Ludoland sa...

åh heldigen du som fikk hjelp. Jeg har noen sånne prosjekter liggende jeg også. En jakke til Marko som jeg begynte på for et år siden. heldigvis tenkte jeg å lage den litt stor så han vil nok passe den om jeg går igang å fullfører i løpet av et år til. hehe....men åh for et tiltak det har biltt.

Mariann i Møst sa...

Jeg og din tante studert det ferdige resultat, og jakka ble kjempefin:) Du er heldig som har ei slik tante! Ser ellers at kreativiteten din er i ferd med å ta overhånd, dog med godt resultat. Det gleder meg:) Kos og klem fra Mariann

Fru Usken sa...

åååå for ei herlige tante du har då!! hadde bare någen komt her å tatt m mine "strikkeplagg så ennå bare ser ud som garn"... sukk...;) Kjempefine jakke m søde knappa:) å søde blomst! aldri for gammale for å ha blomste i håre vel? eg har aldri prøvd å strikka ein sjøl, mn har hekla mange.. alt e jo lett når ein kan d;)
klem:)